www.wrongcrew.pl
obowiązujący od dnia 1 lutego 2023 r.
§1
DEFINICJE
Konto – konto Klienta w witrynie www.wrongcrew.pl, umożliwiające Klientowi dokonywanie zakupów w Sklepie, w którym m. in. są gromadzone dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach; założenie Konta jest darmowe,
Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę za pośrednictwem Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową,
Kupujący - osoba dokonująca zakupów w Sklepie poprzez Formularz Zamówienia, zawierająca umowę sprzedaży ze Sprzedawcą,
Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która dokonuje zakupów w Sklepie,
Sprzedawca – Damian Pieruszka, ul. Leśna 10, 46-053 Chrząstowice,
Sklep – sklep internetowy, dostępny pod adresem www.wrongcrew.pl,
Formularz Rejestracji - formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta,
Formularz Zamówienia - interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający zawarcie umowy sprzedaży, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie niektórych warunków Umowy Sprzedaży, w szczególności sposobu dostawy i płatności,
Koszyk – element Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty i w którym Klient ma możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości nabywanych Produktów,
Umowa Sprzedaży - umowa sprzedaży zawierana między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu,
Zamówienie - oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
§2
POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Przedsiębiorcą prowadzącym sklep internetowy znajdujący się w domenie internetowej www.wrongcrew.pl, zwany dalej „Sklepem Internetowym”, jest Damian Pieruszka, ul. Leśna 10, 46-053 Chrząstowice („Sprzedający”).
2. W Sklepie Internetowym Kupujący mogą dokonywać zakupów towarów tekstylnych jak i akcesoriów pod marką „Wrong Crew” na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
3. Umowy sprzedaży są zawierane przy wykorzystaniu udostępnionego przez Sprzedającego formularza zamówienia.
4. Kontakt ze Sklepem Internetowym jest możliwy za pośrednictwem poczty elektronicznej: shop.wrongcrew@gmail.com w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-18:00 oraz za pośrednictwem formularza kontaktowego umieszczonego na stronie www.wrongcrew.pl
5. Niniejszy Regulamin dotyczy zarówno Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu.
§3
WYMOGI TECHNICZNE
1. Do prawidłowego funkcjonowania Sklepu potrzebne jest:
a. urządzenie z dostępem do Internetu,
b. przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript oraz pliki cookies.
2. Dla złożenia zamówienia w Sklepie, poza wymogami określonymi w ust. 1, niezbędne jest posiadanie aktywnego konta e-mail.
3. Do założenia Konta w Sklepie konieczne jest wypełnienie Formularza Rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych: - imię i nazwisko Klienta, adres email Klienta, hasło do Konta. Podanie danych jest dobrowolne.
4. Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych przez Klienta w Formularzu Rejestracji.
5. Klient ma możliwość w każdej chwili zażądać usunięcia jego Konta.
6. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu, spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu z infrastrukturą techniczną Klienta.
§4
ZAKUPY W SKLEPIE
1. Ceny towarów widoczne w Sklepie są całkowitymi cenami za towar.
2. Cenę, o której mowa w ust. 1, jeżeli dotyczy, powiększa się o koszt wysyłki. Koszt wysyłki dostępny w zakładce "Dostawa".
3. W celu dokonania zakupu wybrany do kupienia towar należy dodać do koszyka w Sklepie. Kupujący wybiera jeden z dostępnych w Sklepie sposobów dostawy towaru, a także podaje dane niezbędne do zrealizowania złożonego zamówienia, tj. imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu oraz adres do doręczeń.
5. Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści i zaakceptowania Regulaminu przez Kupującego.
6. Złożenie zamówienia jest tożsame z zawarciem umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą.
§5
PŁATNOŚCI
1. Za złożone zamówienie w sklepie www.wrongcrew.pl można zapłacić:
- przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy,
- za pośrednictwem platformy płatniczej BlueMedia S.A.
2. Kupujący po dokonaniu zamówienia, zawarcia umowy sprzedaży i wyboru płatności w formie przelewu na rachunek bankowy Sprzedawcy otrzyma dane do płatności. W przypadku wybrania przez Kupującego płatności z góry, za zamówienie należy zapłacić w terminie 5 dni od dnia złożenia zamówienia.
3. Sprzedawca informuje, że w przypadku niektórych metod płatności, ze względu na ich specyfikę, opłacenie zamówienia tą metodą jest możliwe wyłącznie bezpośrednio po złożeniu zamówienia. W wyjątkowych sytuacjach możliwe jest wygenerowanie nowego linku do płatności za zamówienie. W tym celu konieczne jest wysłanie wiadomości na adres: shop.wrongcrew@gmail.com.
4. Dokonując zakupów w sklepie Kupujący wyraża zgodę na otrzymywanie na jego żądanie rachunku elektronicznego.
§6
REALIZACJA ZAMÓWIENIA
1. Kupujący może skorzystać z następujących metod dostawy zamówionego Produktu:
a. przesyłka kurierska,
b. przesyłka kurierska za pobraniem,
c. paczkomaty InPost,
d. odbiór osobisty.
2. Koszty wysyłki ponosi w całości Kupujący.
3. Podczas procedury składania Zamówienia Kupujący otrzymuje informację o wysokości kosztów wysyłki zamówionych Produktów.
4. W przypadku Zamówienia kilku Produktów zostaną one dostarczone jedną przesyłką w terminie odpowiadającym najdłuższemu z terminów oczekiwania wskazanemu dla zamówionych Produktów, widocznemu przy każdym z Produktów w Sklepie.
§7
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1. Konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu, z zastrzeżeniem rozdziału "Wyjątki od prawa do odstąpienia od umowy" Regulaminu, w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
2. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:
a) w którym Konsument wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie tego towaru.
b) w którym Konsument wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta, weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno.
c) zawarcia umowy - w przypadku umowy o dostarczenie treści cyfrowych.
3. W przypadku chęci skorzystania z przysługującego prawa do odstąpienia od Umowy Sprzedaży, Kupujący winien sporządzić pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy ze wskazaniem numeru rachunku bankowego właściwego do zwrotu wpłaconych Sprzedawcy środków, które dołączy do przesyłki zwrotnej nadanej na adres Sprzedawcy.
4. W przypadku odstąpienia przez Kupujące od Umowy Sprzedaży Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 dniu od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, zwrócić wszystkie otrzymane płatności, włącznie z kosztami dostawy (z wyjątkiem kosztów dodatkowych, które ewentualnie wynikną w związku z wyborem przez Państwa innego sposobu dostawy niż najtańszy zwykły oferowany sposób dostawy).
5. Za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu odpowiada Kupujący.
§8
WYJĄTKI OD PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umowy:
a. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
b. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia.
c. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
d. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
e. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
f. dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę.
g. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
h. dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym.
§9
REKLAMACJE
1. W przypadku wystąpienia wady towaru Kupujący ma możliwość reklamowania wadliwego towaru na podstawie uregulowanej w Kodeksie cywilnym rękojmi.
2. Korzystając z rękojmi Kupujący może, na zasadach oraz w terminach określonych w Kodeksie cywilnym:
a. złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny,
b. przy wadzie istotnej - złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy,
c. żądać wymiany rzeczy na wolną od wad,
d. żądać usunięcia wady.
3. Sprzedawca prosi o składanie reklamacji na podstawie rękojmi na adres pocztowy lub za pośrednictwem strony sklepu poprzez Formularz Kontaktowy.
4. Jeżeli okaże się, że dla rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie reklamowanego towaru do Sprzedawcy, Kupujący jest zobowiązany do dostarczenia tego towaru na koszt Konsumenta, na adres: Damian Pieruszka, ul. Leśna 10, 46-053 Chrząstowice.
5. Reklamacje dotyczące działania Sklepu należy kierować na adres e-mail wskazany w § 2 Regulaminu.
6. Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni.
§10
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy... oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
2. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
3. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
4. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
5. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§11
DANE OSOBOWE
1. Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca.
2. Dane osobowe Kupującego przetwarzane są głównie na podstawie umowy i w celu jej realizacji, zgodnie z zasadami określonymi w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych (RODO). Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych przez Sprzedawcę zawiera polityka prywatności zamieszczona w Sklepie.
§12
ZASTRZEŻENIA
1. Każdorazowo składane w Sklepie zamówienie stanowi odrębną umowę sprzedaży i wymaga osobnej akceptacji Regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji zamówienia.
2. Umowy zawierane na podstawie niniejszego regulaminu zawierane są w języku polskim.
3. Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie wyłącza lub w żadnym stopniu nie ogranicza uprawnień Konsumenta wynikających z przepisów prawa.
4. Postanowienia dotyczące towarów i umowy sprzedaży stosuje się odpowiednio do treści cyfrowych i umowy o dostarczanie treści cyfrowych, o ile Regulamin nie określa tych kwestii odrębnie.
§13
POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE KUPUJĄCYCH NIEBĘDĄCYCH KONSUMENTAMI
1. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje podmiotowi innemu niż Konsument.
2. Wszelka odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Kupującego niebędącego Konsumentem jest wyłączona.
3. W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Konsumentem sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
§14
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.